Centrum terapii jest miejscem przeznaczonym dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Terapie są płatne.
Aby sie dowiedzieć więcej na temat proponowanych terapii prosimy o kontakt z Panią Joanna Kosiorek
Tel 606 224 379
Integracja sensoryczna jest to proces neurologiczny, w którym mózg organizuje docierające do niego informacje płynące z ciała i środowiska, segreguje je, rozpoznaje, interpretuje, łączy ze sobą i wcześniejszymi doświadczeniami odpowiadając na bodziec i sytuację w jakiej się znajdujemy.
Zmysły podstawowe dla integracji sensorycznej (dotyk, równowaga oraz czucie ciała) mają zasadnicze znaczenie w naszym codziennym funkcjonowaniu. Gdy wrażenia zmysłowe są prawidłowo odbierane i przetwarzane to mózg może użyć ich do planowania ruchu, napięcia mięśniowego, postawy ciała, emocji, uczenia się i wielu innych procesów.
Procesy integracji sensorycznej rozpoczynają się w życiu płodowym i przebiegają najintensywniej przez pierwsze lata życia dziecka. Istnieje jednak wiele czynników zaburzających rozwój dziecka (np. poród przez cc, pobyt w inkubatorze i wiele innych). Mogą one powodować szereg trudności w funkcjonowaniu w życiu codziennym, w przedszkolu, w szkole, oraz trudności w nauce.
Zachowanie dziecka wskazujące na problemy z integracją sensoryczną:
Terapia ma na celu usprawnienie motoryki małej, czyli ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są indywidualnie do potrzeb, możliwości i wieku dziecka.
Terapia jest przeznaczona dla dzieci, u których występują:
Muzyka jest rodzajem sztuki, która wyjątkowo i bezpośrednio wpływa na życie człowieka. Jest dziedziną, której celem jest rozwijanie oraz umożliwianie rozwoju emocjonalnego, fizycznego, psychicznego, a także społecznego. Również zabawa w połączeniu z elementami muzyki, może stać się ważnym i bardzo interesującym punktem w procesie wychowania przedszkolnego.
Muzykoterapia prowadzona w przedszkolu wyróżnia cele:
a) terapeutyczne:
b) wychowawcze:
Muzykoterapia, jak każda dziedzina naukowa i terapeutyczna, spełnia określone funkcje. Przede wszystkim, zaliczyć do nich można:
Szczególne miejsce muzyka znajduje także w pedagogice, gdzie pełni funkcję terapeutyczną i dydaktyczną. Coraz częstszym zjawiskiem obserwowanym u dzieci jest ich nerwowe i agresywne zachowanie i zaburzona sfera uczuciowa i emocjonalna. Dzieci często
bywają nadpobudliwe, zbytnio ruchliwe i impulsywne. Przez wykorzystanie zajęć muzykoterapii w profilaktyce u takich dzieci, można odpowiednio ukierunkować ich aktywność, pomóc kontrolować emocje, zachowania i reakcje w różnych sytuacjach. Również u dzieci cichych, nieśmiałych, z obniżoną aktywnością, niesamodzielnych – muzykoterapia sprawia, iż przełamują blokujące je bariery i stają się bardziej otwarte w kontaktach z innymi. Poprzez muzykę można także poprawiać zaburzone funkcje rozwojowe u dziecka. Wiadomo jednak, że wszystkie formy aktywności muzycznej działają na dziecko z deficytami rozwojowymi pozytywnie.
Profilaktyka i terapia poprzez stosowanie różnych form zajęć umuzykalniających umożliwia zmniejszenie napięć psychofizycznych u dzieci, odprężenie, rozładowanie zablokowanej energii. Sprzyja łagodzeniu agresji u dzieci oraz poprawia kondycję wszystkich zmysłów. Przede wszystkim jednak dostarcza radość z prowadzonej aktywności oraz wspólną zabawę.
Prócz działania relaksującego, muzyka pobudza też do aktywności umysł, intelekt, uczucia, a dzieci mające styczność z muzyką stają się wrażliwsze. Terapia przez muzykę wykorzystywana w przedszkolu ma ogromne znaczenie w procesie rozwoju dziecka, które to poznaje otaczający go
świat przede wszystkim za pomocą wrażeń wzrokowych, słuchowych i dotykowych. Działanie i praca z muzyką wspomaga prawidłowe myślenie, poznanie rzeczywistości oraz samego siebie.
Do walorów wychowawczych zalicza się zatem rozwijanie umiejętności słuchania, rozumienie własnej psychiki, obyczajów, warunków życia, kształtowanie kultury muzycznej, rozbudzanie zainteresowań i sympatii do ludzi.
Warto zauważyć także, że najłatwiejszym sposobem dotarcia do dziecka jest muzyka i dźwięki „podawane” w formie zabawy, która z kolei jest naturalną aktywnością podejmowaną przez dziecko. Taka opcja, wzbogacona o treści muzyczne staje się jeszcze bardziej atrakcyjna i wartościowa dla jego rozwoju. Dzięki temu, dzieci doskonalą swoje procesy poznawcze, kształtują zdolność koncentracji, pamięć muzyczną i motoryczną, rozwijają procesy hamowania i pobudzania. Przede wszystkim zabawa, ruch wraz z towarzyszącą im muzyką, korzystnie wpływają na prawidłowy rozwój fizyczny dziecka. W zabawach muzycznych stosowane powinny być nie tylko ćwiczenia ruchowe, ale także śpiew oraz gra na instrumentach.
TUS jest to grupowa forma pracy z osobami, które doświadczają trudności społecznych.
Podczas zajęć uczestnicy uczą się umiejętności społecznych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich, jak:
ADOS-2 to obecnie najbardziej wiarygodne i uniwersalne narzędzie, które pozwala zbadać stopień nasilenia cech spektrum autyzmu. Badanie polega na podejmowaniu różnych interakcji z dzieckiem, w formie zabaw i dialogów, według ściśle przestrzeganego scenariusza. Dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić, czy w zachowaniu dziecka pojawiają się trudności, np.:
Jak wygląda badanie?
1. Wywiad z Rodzicem
2. Badanie ADOS- 2
3. Omówienie i przekazanie wyniku badania ADOS-2
ADOS-2 jest narzędziem wystandaryzowanym– to oznacza, że każdy diagnosta kieruje
się tym samym scenariuszem i zestawem narzędzi – dzięki temu wynik badania jest
obiektywny, jednolity, przy jednoczesnym zminimalizowaniu subiektywnych wrażeń i
opinii osoby prowadzącej badanie.
Przed badaniem Rodzic wyraża zgodę na nagranie dziecka kamerą video. Nagranie to jest niezbędne do prawidłowego i rzetelnego przeprowadzenia badania.
grupa wiekowa: 1,5 roku – 3 lata wraz z rodzicami/opiekunami
Są to jedyne zajęcia sensoryczne dla dzieci oparte na założeniach teorii integracji sensorycznej. Wyjątkowa zabawa stymulujaca 7 zmysłów, przede wszystkim skupiająca się na 3 podstawowych systemach zmysłowych. Twoje dziecko będzie doświadczało rozmaitych bodźców stymulujących jego rozwój i dostarczających doskonałej zabawy.
SMYKO – MULTISENSORYKA® są zajęciami o charakterze:
Terapia Ręki i Stopy
ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Ale przede wszystkim służy do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.
Jeśli mamy sprawne ręce, potrafimy wykonać większość czynności, co sprawia, że jesteśmy dużo bardziej niezależni od innych osób nawet jeśli poruszamy się na wózku. Niewiele osób wie, jak ważna jest sprawność rąk w rozwoju mowy. Stymulacja dłoni pobudza bezpośrednio ośrodek w mózgu odpowiedzialny za dłonie, a pośrednio ośrodek ruchowy mowy. Wynika z tego, że warto pracować nad czuciem i sprawnością rąk w sytuacji kiedy występują problemy z mową u dzieci. Poza tym na dłoniach znajdują się receptory odpowiedzialne za wszystkie narządy ciała człowieka. Dlatego też ich sprawność ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu całego organizmu
Czas trwania zajęć: 70-90 minut
Prowadząca: Olga Zieleniewska-Góźdź
Z wykształcenia jestem historykiem sztuki, wkrótce arteterapeutką (w trakcie studiów) i trenerem I stopnia Smyko-Multisensoryki, ale najwięcej uczy mnie kontakt z ludźmi. Prowadzę warsztaty kreatywne i rozwojowe pozwalające na swobodną ekspresję twórczą pozbawioną presji. Chcę wzmacniać w dzieciach i dorosłych ciekawość świata i wspierać ich rozwój przez pozytywne doświadczenia.